Effektiv slankekur
Sanne 4/26/2015 9:23:16 PM

Vægttab og kostplan - den nemme tilgang til det lette liv

Mange af de kostplaner man finder i de kulørte blader er fulde af lækre opskrifter, så man tænker at det ikke kan være så nemt at være på slankekur. Det er også delvist rigtigt, virkeligheden er often en anden når du kommer hjem og det er dig der skal til at lave de samme retter.

Har du nogensinde prøvet at stå i en forretning og se på noget isenkram til eks. køkkenet, der bliver i den produktvideo der hænger ved siden af ikke lagt fingre imellem om hvor godt et produkt der er tale om. Det ser godt ud i butikken, men når du så kommer hjem med det finder du ud af at det faktisk ikke er så godt hjemme i dit køkken som det var i butikken. Det er den fornemmelse du så står med nu at du har købt noget isenkram som kun var godt på papiret - altså i butikken. Det er mange gange den samme følelse man har når man kommer hjem med et af de kulørte blade som er fulde med slanketips og kostplaner. Når man selv skal i gang med at lave det derjemme kommer man til kort og det man får kokkereret ligner kun en skygge af den mad man har set i bladet. Følelsen når dette sker er at man har købe noget som kun var godt i butikken.

Spis det samme hver dag - gør din kostplan simpel

Når man som overvægtig ser at man kan tabe sig ved at spise denne slags slankemad som til forveksling ligner det man får på kun den fineste restaurant, så er der ingen tvivl om at man fisker pungen op af tasken og smider bladet i kurven. De fleste af dem jeg har rådgivet synes også dette ser rigtig dejligt og tegner et meget romantisk billede af hvordan en slankekur er. Der er bare ikke ret mange af dem der kommer til mig, som har fået noget ud af at følge disse opskrifter - andet end en ret som kræver store mængder af tid for at kunne lykkedes.

Mange mennesker har bare ikke tid til at handle ind i 3 forskellige butikker for at få købt alle de ingredienser man skal bruge. Det er for mange heller ikke realistisk at stå hver aften og følge en opskrift der tager tid mens har har børn på armen og alle er sultne. Kostplaner er en af grundstenene i enhver slankekur-

Den tilgang jeg anbefaler på denne side er at du for din egen skyld gør det så nemt som muligt, spis stort set et samme til hvert måltid. Ikke nok med at du kan lave store portioner ad gangen, men du kan også nemt få lavet mad hurtigt hver aften. Jeg vil medgive at det er en smule kedeligt, men hvis man vil tabe sig er det med at minimere de fælder der kan være omkring at det er for svært lige at lave mad eller at at man ikke har alle ingredienserne. Personligt er jeg den type som laver mad til to dage ad gangen og så skifter til en anden ret. En typisk uge med aftensmad kan sagtens se således ud.

Mandag Chili con Carne
Tirsdag Chili con Carne
Onsdag Linser, grøntsager og kylling
Torsdag Linser, grøntsager og kylling
Fredag Oksesteg med grøntsager
Lørdag Snydedag - typisk pizza
Søndag Oksesteg med grøntsager

Læg mærke til at der ikke er kælet for detaljerne i maden, men at der er fokus på at få noget af den rigtige mad. Det er ikke nødvendigvis inspirerende mad som det er værd at tage billeder af og læse om i de kulørte blade. Formålet er et andet, nemlig at tabe sig mest muligt og spise mad der gør dig slanke. Prøv at følge en madplan som denne i 4 uger og se hvordan dit liv ændrer sig. Du vil blive gladere, tabe dig og opleve at have meget mere energi. Det kan være at dette opvejer det at maden ikke er en ny gastronomisk oplevelse hver måned, men det er så heller ikke formålet med dette.

Relaterede Links fra artiklen
Sanne

Hej, jeg hedder Sanne og er indehaver af effektivkur.dk. Efter at have lidt af overvægt, stress og generelt haft dårlige vaner i en lang årrække, er jeg begyndt at interessere mig for sundhed. Jeg vil utrolig gerne hjælpe andre i samme situation og har derfor startet effektivkur.dk, hvor jeg håber folk kan finde inspiration, motivation og gode råd til at komme de overflødige kilo til livs. |

Kommentarer

Navn

E-Mail (vises ikke)
Kommentar

Giv mig besked om nye kommentarer via e-mail
26. April 2015 21:23 jeanette lauridsen siger:
kan blot sige at ved en sund kost og 4 store krus grøn the har jeg tabt mig 3 kg på 3 dage....
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Jeanette, Hvor er det flot! Har du gjort det ved at følge denne kur? Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Laura siger:
Hvis man følgerr den præcise kostplan for ugen, hvor mange kg taber man sig så på ugen? - Vigtigt - :)
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Laura, Det kan jeg desværre ikke svare præcist på, da det afhænger af din startvægt i forhold til din højde og om du f.eks dyrker motion. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Lina siger:
Hej sanne, Jeg har meget svært ved at tabe mig efter jeg har født og vil gerne tabe mig bare 5 kilo (helst mere men til en start). Jeg tænkte på om jeg skal holde mig til de retter jdu skrev i artiklen eller om jeg bare skal holde mig til sund mad. Jeg laver hovedesaligt mad fra middelhavsområdet. Jeg har ikke mulighed for motion pt men håber på det ændre sig snart. En anden ting er at jeg har en temmelig sød tand så hvis du har nogle gode råd ville jeg blive rigtig glad
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Lina, Jamen, jeg kan faktisk kun anbefale dig at starte på den her effektive kur, som siden her handler om. Jeg har selv tabt mig med den uden at dyrke motion - jeg har selv to små børn, så der er ikke tid til motion. Når du følger kuren, er det tilladt at have én snydedag om ugen og det hjælper virkelig mht den søde tand. Det hjælper at vide, at det ikke er helt forbudt at spise det søde, men at du bare lige skal vente nogle dage endnu. Den halve liter light sodavand har også hjulpet mig godt på vej, da den jo er sød. Jeg vil selvfølgelig anbefale dig at læse bogen "<a href="http://www.effektivkur.dk/e-bog/" title="Din effektive kur" target="_blank" rel="nofollow">Din effektive kur</a>", som beskriver kuren i detaljer, så du ved, hvad den handler om. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Anette siger:
Hej Sanne. Nu forsøger jeg mig med denne kur - jeg har nemlig brug for et ordentlig los bagi, og samtidig har jeg brug for at se hurtige resultater. Jeg har et par spørgsmål: Ville det være ok med et spejleæg om morgenen, sammen med grønne bønner? Og fx.1 kogt æg med grøntsager til middag? Må man tilberede bønnerne som man har lyst? - Altså både kogt og på panden? Jeg har aldrig brudt mig om bønner (og slet ikke linser), så for at holde gejsten oppe, er det nødvendigt for mig at finde forskellige tilberedelsesmåder. På forhånd tak Mvh Anette
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Anette, Ja, de der bønner og linser kan godt kræve lidt tilvænning og jeg synes, det er rigtig godt, du forsøger at finde andre måder at lave dem på fremfor at give helt op. Det er helt fint, du spiser spejlæg, grønner bønner og bønner eller linser til morgenmad og også at du vælger æg igen til middag. De grønner bønner tæller som grøntsager i denne kur og kan altså ikke erstatte hverken bønner eller linser. Det er meget vigtigt, du udvander bønnerne (altså ikke de grønne), før du koger dem. De skal udvandes ca 12 timer før, du koger dem. De SKAL også koges. Derefter kan du sagtens stege dem på panden sammen med noget krydderi el. lign. Du kan også prøve forskellige typer af bønner. De er meget forskellige i konsistens og det kan betyde en del for om du kan lide dem eller ej. Prøv at kigge rundt her på siden under kategorien "Opskrifter". Der finder du nogle forskellige opskrifter til de forskellige måltider. Alternativt har jeg udgivet bogen "<a href="http://www.effektivkur.dk/25-forarsopskrifter-til-din-slankekur/" title="25 sunde forårsopskrifter" target="_blank" rel="nofollow">25 sunde forårsopskrifter</a>". Den kan du også bruge som inspiration. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Anette siger:
Hej igen Sanne. Ihh nej da, og her troede jeg lige at jeg gjorde det super mht de grønne bønner, og så er det slet ikke nok....altså :-) Nå jamen så må jeg jo prøve at kaste mig ud i de andre bønner og evt. linser. Jeg ved med mig selv at jeg mister lysten hurtigt, hvis jeg skal tvinge mad i mig selv, som jeg enten ikke kan lide smagen eller konsistensen på, så har du evt. mulighed for at fortælle mig hvilke slags bønner og linser der findes, og hvad de smager af? Mht æg, er der ikke nogen "regel" om hvor mange man må spise på en dag? - Det er vel ikke super godt med 3 æg på en dag, eller? På forhånd tak Mvh Anette
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Anette, Der findes utrolig mange forskellige slags bønner og linser, så jeg kan desværre ikke gennemgå dem alle her. Du kan selv påvirke smagen ved at bruge krydderier. Konsistensen af bønnerne varierer utrolig meget alt efter hvilke bønner, du vælger. Jeg kan kun anbefale dig at prøve dig lidt frem, for du skal selvfølgelig ikke tvinge maden i dig. 3 æg om dagen kan godt blive meget, men du kan altid skifte æggene ud med f.eks kød eller fisk. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Trine siger:
Hej Sanne. Så tror jeg også at jeg er ved at være klar til at gå i gang. Har fulgt din hjemmeside igennem et par måneder, fået købt ind og fyldt fryseren med kød og bønner :) Er det ok at spise bønner og linser som er spirede? Hilsen Trine
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Trine, Det lyder godt :) Jeg håber, du kommer godt fra start. Jeg tror ikke, du skal spise bønnerne og linserne, når de er spirede. Faktisk undrer det mig lidt, hvordan du kan få dem til at spire? Når de købes i tørret form. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Trine siger:
Hej Sanne og tak for dit svar :) Jeg er nu snart færdig med tredje dag - bilder mig selv ind, at det værste er overstået ;) Det jeg mente med spirerne, var enten at købe bønnespirer færdige i butikkerne eller selv at dyrke spirer, både af bønner, linser og kikærter. Jeg er dog i tvivl om de så går hen og bliver til grøntsager? - bare som variation. Hilsen Trine
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Trine, Rigtig godt spørgsmål og jeg bliver simpelthen nødt til at være dig svar skyldig. Jeg ville nok holde mig til dem i poser. De grønne bønner (friske) er jo også bælgfrugter, men betragtes i denne kur som grøntsager og derfor vil jeg tro, at friske bønner osv også vil blive det. Hilsen Sanne
 

Gratis Slankeskole

Køb e-bogen

Få inspiration til slankekuren. Køb vores e-bog her. Den koster kun 50 Kr.

Annonce

Denne side bruger Cookies. Ved at fortsætte på siden accepterer du cookies. Cookies bliver brugt til at give dig en bedre oplevelse her på siden, samt til statistik.