Effektiv slankekur
Sanne 4/26/2015 9:23:10 PM

Tab dig på lår og numse - sådan taber du dig på lårene!

Har du nogensinde stået i et prøverum og forsøgt at knibe bagdelen ned i et par super fede bukser, der bare ville sidde perfekt, hvis altså det ikke liiiiige var, fordi lårene og bagdelen er vokset i løbet af natten? Det har jeg!! Og det er virkelig bare SÅ irriterende og præcis i den situation lover jeg mig selv endnu en gang at gå på slankekur. Det evigt tilbagevendende spørgsmål er bare, hvordan man kan tabe sig på lår og numse?

At tabe sig på lår og numse

Det er ikke helt galt gættet, at man skal gå på kur, men en kur er ikke nok, Du bliver også nødt til at træne. Det skyldes bl.a to ting:

  • Genetik
  • Utrænede muskler

Specielt hos kvinder er det helt normalt at have en tynd talje og overkrop, men lidt større lår og numse. Det er ren genetik. Det betyder dog ikke, at man ikke kan gære noget ved det.

Utrænede muskler kan også spille en stor rolle. Har du utrænede muskler på dine lår og numse, vil de syne større og mere fedtfyldte, da de f.eks i højere grad vil bevæge sig, når du bevæger dig.

For at håndtere de to problemer plus hvis du har store lår og numse pga overvægt, kræver det altså motion. Jeg hører vist allerede mange sukke højt og jeg forstår det godt. Det kan være svært at få tid til motion og er du ikke i forvejen i god form, kræver det noget tid, før man sådan rigtig synes, det er sjovt. Meget af effektivkur.dk handler jo rent faktisk også om, hvordan man kan tabe sig uden at skulle dyrke motion, men i stedet blot følge en effektiv slankekur.

Så motion er altså nødvendig for, du kan få trænet dine muskler op, men motion er også nødvendig fordi du ikke selv styrer, hvor du vil tabe dig og netop for kvinder kan det være utrolig svært at få smidt noget fedt på lårene og på numsen.

Gode øvelser til mindre lår og mindre numse

Når nu bomben om, at du skal dyrke motion er smidt, så vil jeg i stedet komme med nogle lette og gode øvelser til, hvordan du får nogle super lækre lår og balder af stål. Du kan udføre alle øvelserne hjemme, så du slipper for at betale en masse penge for at melde dig ind i dit lokale fitnesscenter.

Du behøver faktisk ikke et væld af forskellige øvelser, så derfor har jeg lagt vægt på kun at vise dig nogle få, som du så i stedet kan gentage nogle gange:

  1. Træning af inderlår
  2. Træning af lår
  3. Træning af balder

Træning af inderlår

Træning af dine inderlår kan faktisk gøres med en helt utrolig simpel øvelse.

  1. Læg dig på siden med det øverste ben bøjet ind over det nederste
  2. Sæt det øverste ben i gulvet, så det slår en bue over det nederste ben
  3. Løft derefter nederste ben op fra gulvet i en lige linie. Du vil med det samme kunne mærke, at du strammer inderlåret
  4. Udfør øvelsen langsomt og kontrolleret
  5. Gentag øvelsen så mange gange du kan. Skift derefter side og gentag øvelsen med det andet ben

Træning af lår

Træning af dine yderlår gøres med næsten samme øvelse som dine inderlår.

  1. Læg dig på siden med det nederste ben bøjet
  2. Løft det øverste ben i lige linie op i luften til ca 45 grader og sænk det igen
  3. Udfør øvelsen langsomt og kontrolleret
  4. Gentag øvelsen så mange gange du kan. Skift derefter side og gentag øvelsen med det andet ben

Øvelsen træner faktisk også dele af din numse, så den er rigtig god.

Træning af numse

Som du kan se på øvelsen for træning af lår, er det nemt at få trænet både lår og numse i samme øvelse. De følgende øvelser er lavet med henblik på træning af numsen, men vil også samtidig træne dine lår, så brug dem så ofte du kan, hvis du ikke føler, du har tid til at lave både øvelser for lår og øvelser for numsen.

  1. Stil dig ret op og ned med fødderne let adskilt
  2. Stram op i bækkebunden og stram mavemusklerne
  3. Bøj i knæene til du står i sidde-stilling (som om du skulle sætte dig på en stol
  4. Rejs dig op til udgangspositionen
  5. Udfør øvelsen langsomt og kontrolleret
  6. Gentag øvelsen så mange gange du kan
  1. Sæt dig på alle fire (evt på en måtte
  2. Stram op i bækkenbunden og stram mavemusklerne
  3. Løft og stræk hhv. venstre arm og højre ben ud i en 90 graders vinkel fra kroppen
  4. Ved tilbage til udgangspositionen
  5. Udfør øvelsen langsomt og kontrolleret
  6. Gentag øvelsen så mange gange du kan og skift derefter til hhv. højre arm og venstre ben
  1. Læg dig på ryggen med benene bøjet. Sæt fødderne i jorden
  2. Stram bækkenbunden og stram mavemusklerne
  3. Løft numsen samtidig med din ryg og skuldre stadig er i gulvet.
  4. Sænk numsen ned igen
  5. Udfør øvelsen langsomt og kontrolleret
  6. Gentag øvelsen så mange gang du kan

Som du kan se er alle øvelserne forholdsvis nemme at gå til og du kan lave alle øvelserne hjemme, når du har tid. Lav øvelserne så ofte du kan og helst en gang om dagen, så får du på ingen tid nogle super flotte lår og balder af stål.

Relaterede Links fra artiklen
Sanne

Hej, jeg hedder Sanne og er indehaver af effektivkur.dk. Efter at have lidt af overvægt, stress og generelt haft dårlige vaner i en lang årrække, er jeg begyndt at interessere mig for sundhed. Jeg vil utrolig gerne hjælpe andre i samme situation og har derfor startet effektivkur.dk, hvor jeg håber folk kan finde inspiration, motivation og gode råd til at komme de overflødige kilo til livs. |

Kommentarer

Navn

E-Mail (vises ikke)
Kommentar

Giv mig besked om nye kommentarer via e-mail
8. July 2015 21:54 lykke siger:
Hejsa jeg forstår ikke hvordan men kaver den første og nummer to?
 
26. April 2015 21:23 Louise siger:
Hejsa, super godt indlæg. Jeg er SÅ tændt lige nu på at få det hele prøvet af. Jeg synes specielt efter jeg har været gravid er der kommet lidt ekstra fedt rundt omkring på kroppen, og også noget appelsinhud
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Melissa, Jeg håber, du er kommet godt igang? Hilsen Sanne
 
6. September 2015 19:06 Peter siger:
Jeg skal til bryllup i oktober, men de bukser jeg skal have på, er lidt for stramme omkring lår og numse. Kan jeg bruge dette til at tabe mig der?
 
26. April 2015 21:23 Melissa siger:
Efter jeg begyndte på p-piller for år tilbage begyndte jeg at tage rigtig meget på, nu vejer jeg 86 kg ca. og vil rigtig gerne tabe mig. Glæder mig til at afprøve disse træningsmetoder, da det meste af min overvægt sidder på lår og numse!
 
26. April 2015 21:23 Marie Louise siger:
Fedt! Så gode nogle øvelser! Er lige kommet hjem efter 4 måneders backpacking, så jeg har taget godt på. Har det så dårligt med min krop, men det er bare en god motivationsfaktor, til at få træningstøjet på og komme igang!!
 
29. February 2016 18:14 Katrine siger:
Hej. Er begyndt for ikke så længe siden med at træne, da jeg HADER mine lår, lægge og mave. Men jeg er bare lidt i tvivl. Bliver lårene ikke normalt større når man træner dem?
 
29. February 2016 18:15 Katrine siger:
Hej. Er begyndt for ikke så længe siden med at træne, da jeg HADER mine lår, lægge og mave. Men jeg er bare lidt i tvivl. Bliver lårene ikke normalt større når man træner dem?
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Marie Louise, Jeg håber, du er kommet godt igang? Jeg synes selv, det kan være svært at holde motivationen, når nu vejret er så godt og kroppen jo nærmest skriger på is og en dasedag på stranden ;) Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Melanie siger:
Hej. For mig giver det ingen mening at jeg også skal spise sundt og træne, for det gør jeg skam. Men jeg bliver faktisk kun større, og det værdste er at jeg er meget lille i forvejen. Så det er hellere ikke nemt at finde busker som passer i længden og det nytter ikke at lægge dem op, for dett er normalt 1/3 af længden som skal af. Og når mine bukser går i stykker så er det altdi ved inderlåret.
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Melanie, Uden at kende din situation lyder det næsten helt hen i vejret. Jeg er bange for at du skal miste modet, du har behov for at se nogle hurtige resultater. Jeg tror der er nogle forskellige ting du skal se på. Det første er hvad du rent faktisk spiser på en hel dag - også alt det ind imellem. Se også på hvad du drikker. Prøv som et eksperiment at skære alt andet du drikker væk, og så kun drik vand i en uge, se hvad der sker. Prøv samtidig i den uge at tænk på at spise mindre portioner af din mad, og flere grøntsager. Skær dine snacks helt væk. Prøv at give det en uge og se hvad der sker. Hold evt. lidt igen med din træning så du kan se hvad det er der virker. Hvis ikke du har mod på ovenstående så tag en blok papir og begynd at skrive ned hvor meget og hvad du spiser og drikker på en almindelig dag. Gør det en hel uge og kig på det med kritiske øjne. Mange af de kalorier vi indtager hver dag kommer faktisk ikke engang fra vores mad, det kommer fra det vi drikker. Sodavand, saftevand og juice er store syndere i den sammenhæng. Noget af det jeg selv tumler med er at jeg spiser for store portioner, når jeg spiser. Det nytter ikke at spise sundt, hvis man så bare spiser dobbelt så meget. Jeg har skiftet alle vores tallerkner ud med nogle et nummer mindre, og tager nu kun een portion til aften og til frokost. Så drikker jeg hellere et ekstra glas vand. Det betyder også at jeg er sulten om aftenen nogle gange, og de første par uger er der mange vaner der brydes og jeg savner min aften snack. Jeg drikker et glas vand eller spiser lidt nødder og efter ca. to uger har man ikke den trang længere. Håber det kan hjælpe dig lidt.
 
26. April 2015 21:23 Emilia siger:
Hej. Hvor mange gange løftede du dit inderlår på hver side? Og hvor nå kunne du se det tog fremskridt?
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Emilia, Jeg løfter indtil, jeg ikke kan mere. Med tiden bliver dine muskler der jo stærkere og derfor har jeg i stedet brugt den regel, at musklerne skal udfordres indtil de bliver trætte. Jeg synes egentlig ret hurtigt, jeg kunne se forskel. Altså - det bliver jo ikke til kæmpe muskler, men synes hurtigt, jeg kunne se, at de blev lidt tonede. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Nanna siger:
Hej Sanne! Når du siger, at du ret hurtigt kunne se forskel, hvor lang tid mener du så? Er det 2 måneder, et halvt år, et år? Ellers en rigtig god artikel, glæder mig til at komme igang. :-)
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Nanna, Jeg synes faktisk, jeg kunne se en lille forskel allerede efter en måneds tid. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 lykke siger:
Virker det?
 
26. April 2015 21:23 Julie siger:
Hej sanne. Jeg er en pige på 18 og har en højde på 155cm. Jeg har en lidt stor numse i forhold til min højde og det ser lidt unormalt ud. Jeg har mistanke om jeg har et lavt stofskifte så har du nogle gose råd for hvad jeg kunne gøre? Hilsen julie
 
26. April 2015 21:23 Emilie siger:
Tak for en god artikel :) Mine lår venter kun på at blive mindre :P
 
5. May 2016 13:50 Freja siger:
Løb hvert eneste dag i ca 1-2 timer jeg har tabt mig næsten alle steder
 

Gratis Slankeskole

Køb e-bogen

Få inspiration til slankekuren. Køb vores e-bog her. Den koster kun 50 Kr.

Annonce

Denne side bruger Cookies. Ved at fortsætte på siden accepterer du cookies. Cookies bliver brugt til at give dig en bedre oplevelse her på siden, samt til statistik.