Effektiv slankekur
Sanne 4/26/2015 9:23:17 PM

Min personlige historie - uge 7-11 (Vægt: 108,9)

Så er jeg tilbage, og denne gang med fornyet energi :)

Dette indlæg er lidt langt, men med en masse nye opdagelser, ang. et tilbagefald af karakter og til sidst en masse mad-inspiration.

 

Der er gået længe siden sidst, og ingenting er gået som det skulle! Man kan roligt sige, at jeg fik et STORT set-back i form af sygdom, fjernelse af visdomstand og generelt manglende motivation. Men hvad skete der?

Først og fremmest syntes jeg ikke, at der skete noget specielt vægttab, og jeg blev faktisk mere og mere frustreret over, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre ang. kuren for at der skete noget mere. Derefter fik jeg dårlig samvittighed over at jeg begyndte at snyde lidt fordi jeg tænkte ”så kan det sgu også bare være ligemeget!”, og kunne derfor ikke få mig til at skrive indlæg på bloggen.

Efter et par uger i den tilstand blev jeg så syg med influenza, og der spiste jeg jo i og for sig bare det jeg kunne få ned, og så fik jeg for små 2 uger siden rykket en visdomstand ud, som bare trak alt kraft ud af mig!

Jeg har i skrivende stund stadig ømme tænder og min kæbe er stadig øm, men nu kan jeg i det mindste spise noget der skal tygges! Ellers har jeg levet af yoghurt, flødeis og ris med sovs. Yoghurt og is var både for at skabe ro i maven pga. alle de smertestillende jeg har taget, men også for at køle i munden så jeg ikke havde konstant ondt, og risene var for, at få et eller andet mættende som kunne sluges uden at skulle tygges.

Derudover har jeg i de sidste 2 uger ikke måttet lave noget fysisk hårdt pga. helningsprocessen, og fordi der har været så mange problemer med det. Nattesøvn har jeg heller ikke fået meget af, fordi det har gjort for ondt, at ligge med hovedet på puden. Så der har ingen energi eller fornuft fundet sted hos mig. Jeg ved ikke om alle de problemer er meget normale når man får rykket en visdomstand ud, eller om jeg bare er pylret, men i hvert fald har jeg mest af alt befundet mig på sofaen foran fjerneren med mit is og yoghurt! (Det gode er, at jeg så i det mindste har kunnet holde lidt ferie fra arbejde og skole, som jeg jo ellers aldrig holder fri fra! ;) )

Inden tand-episoden fandt jeg dog ud af noget omkring mig og frugt & mælkeprodukter. Når jeg havde snydedag, var det meget vigtigt for mig, at få kakao og oste. Men jeg fik det faktisk altid dårligt af det, med kvalme, sure opstød og rigtig meget uro i maven. Endvidere fandt jeg ud af det samme med frugt. Jeg har altid troet at mit halsbrand og sure opstød bare var noget ’jeg måtte leve med’ men jeg har efter flere ”forsøg”, fundet ud af at det er mælkeprodukter og frugten der rent faktisk gør det.

Inden tand-episoden holdt jeg mig helt fra frugt og mælkeprodukter og der var ingen problemer! Så det er nok noget jeg aldrig rigtig rører igen, medmindre jeg er villig til at tage ”tømmermændene” fra det ;) Og faktisk har det været et problem igen de sidste to uger hvor jeg stort set har levet af mælkeprodukter, så jeg vil fremover nyde, ikke at skal indtage mælkeprodukter og frugt!

Jeg synes helt seriøst, at det er lidt en underlig ”opdagelse” at jeg har gjort mig, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om mange andre kunne slippe for halsbrand og sure opstød, hvis de også skærer de ting fra? Er der nogen af jer læsere der har gjort den samme opdagelse?

Nå, men altså det hele er ikke gået helt skidt! Jeg har, inden tandepisoden, gjort meget for motionen. Jeg sagde i sidste indlæg at jeg ville bruge hulahopringen 2 gange om dagen, og det gjorde jeg stort set. Som nogen nok ved, så får man blå mærker i starten, når man bruger hulahopringen, men jeg tænkte at det ikke skulle holde mig tilbage, så jeg begyndte at tage gode gammeldags mavebøjninger og rygbøjninger når jeg ikke kunne bruge hulahopringen. Derudover har jeg haft cyklet rigtig meget, og jeg er begyndt at bruge en sports-tracker så jeg og I kan følge med i, hvor meget jeg egentlig får cyklet - dette kommer i næste indlæg :)

Her til sidst kan jeg lige fortælle, at jeg om en måned ENDELIG skal på ferie! Det var jo min tur til Egypten sidst i januar der startede hele vægttabs-ideen, men den blev jo desværre ikke til noget, men sidst i april tager jeg kæresten med til Mallorca – og jeg glæder mig!

Angående bikini-billeder, så kommer de først i næste indlæg, som jeg regner med kommer om ca. 14 dage. Jeg har jo desværre taget på, og jeg er meget oppustet pga. piller og mælkeprodukter! Så jeg føler mig faktisk større, end da jeg begyndte på kuren i januar, men jeg har heldigvis ikke taget alt for meget på, men vejer 108,9 kg. Jeg kunne dog rigtig godt tænkte mig, at komme under 103 kg. inden turen går sydpå! Så der var lige et lille delmål! :)

Jeg skrev i sidste indlæg om, at jeg kan mærke at mavesækken er blevet mindre, og det holder jeg stadig helt fast i. Selv med tand-episoden har jeg stadig ikke kunnet spise ret meget, og jeg blev hurtigt mæt selvom det kun var yoghurt jeg spiste, så på det punkt har jeg heldigvis ikke ødelagt noget.

Men i og med, at jeg ikke følte at jeg tabte mig ret meget, inden alt det her, vil jeg nu, efter samtale og råd med Sanne, lave lidt om i det jeg spiser. Jeg vil stadig spise samme mængde mad, men skære ned på bønner/linserne og skrue tilsvarende op for grøntsagerne. Fordi så længe jeg stadig er mæt, og indtager bønner/linser så virker kuren jo som den skal. :)

Nedenfor er der lidt billeder af mad jeg har spist. Jeg forsøger, at tage billeder hver gang jeg laver ’noget nyt’ så I andre også kan få lidt inspiration. Det er jo desværre ikke blevet til så meget, men jer har da forsøgt lidt :)

På billedet ovenover, var det en kombination af hvad kæresten ville have og hvad jeg må spise. Han ville gerne have wraps med oksekød, så jeg brunede noget kød og kom krydderier og et par friske tomater ned til kødet og lod det koge godt ind så kødet bleve "klumpet" og fast. Derefter blandede jeg det sammen med salat og kidneybønner. Salaten er blot lavet af kinakål, agurk og rød peberfrugt. Denne blanding smager utrolig godt, selvom kødet er varmt og salaten er kold!

På billedet ovenover, lavede jeg igen en omgang kompromis-mad. Vi havde gæster og de kunne enormt godt tænke sig hakkebøf med salat, pommes frites og bearnaisesauce, og de skulle jo ikke lide under, at jeg er på kur/kostomlægning, så jeg fik en hakkebøf med en lille smule sovs og så linse/bønnesalat til. Salaten er lavet af rucola salat, tomat, grønne linser, kidneybønner og rød peber.

Endnu engang kompromis-mad, men dog stadig lidt for meget snyd. Min kæreste, som laver hjemmesider, har fået et job for Ribs4You, så nogen gange kommer der prøver på deres produkter, og netop denne dag var det så pulled pork, som ingen af os nogensinde havde prøvet før. Så vi lavede det selvfølgelig til aftensmad denne dag, og det smagte fantastisk! Vi lavede det dog i en grov bolle, med lidt løg og lidt let mayonaise for at "slanke" versionen lidt. Dertil fik jeg en salat som meget hurtigt blev bikset sammen af noget kinakål, rød peber og kidneybønner. Men med lidt frisk presset hvidløg blandet i salaten, så er det altså rigtig godt!

Blot et lille billede af hvordan det ser ud når jeg har kogt bønner og linser. De to store bøtter røg i køleskabet og resten i fryseren. Igen en måde aldrig at løbe tør for bønner og linser!

Et billede af hvordan det kan se ud når køleskab og fryser tømmes for noget der må spises. Kogte en del tomater ud, blendede suppen for at få alle klumper ud. Kom derefter, hønsebuillon, suppeurter og løg i, så det kunne give lidt smag og til sidst kogte grønne linser og stegt kylling i. Det er ikke en af de retter jeg er allermest stolt af, men nogen gange, kan man sagtens lave noget mad, der er indenfor kurens retningslinier, selvom man måske ikke lige tror at man kan kreere noget særligt spændende :)

En salat lavet, igen sådan lidt uplanlagt, af spinatblade, rucola, tomat, lidt limesaft og laks i skiver skåret til strimler. Det var ikke noget jeg har hørt om før, men det smagte faktisk rigtig godt!

En salat lavet af kinakål, rucola, spinatblade, grønne linser, 1 fed friskpresset hvidløg, lidt limesaft og pandestegte tigerrejer. Fantastisk! Mums!

Det var alt for denne gang! Jeg LOVER at jeg nok skal opføre mig pænt, og tage mig sammen til næste gang! :)

Relaterede Links fra artiklen
Sanne

Hej, jeg hedder Sanne og er indehaver af effektivkur.dk. Efter at have lidt af overvægt, stress og generelt haft dårlige vaner i en lang årrække, er jeg begyndt at interessere mig for sundhed. Jeg vil utrolig gerne hjælpe andre i samme situation og har derfor startet effektivkur.dk, hvor jeg håber folk kan finde inspiration, motivation og gode råd til at komme de overflødige kilo til livs. |

Kommentarer

Navn

E-Mail (vises ikke)
Kommentar

Giv mig besked om nye kommentarer via e-mail
26. April 2015 21:23 Camilla Thisted-Widtfeldt siger:
Super go ide at fryse de kogte bønner..Den vil jeg tage til mig :-)
 
26. April 2015 21:23 Jonas siger:
Jeg har altid frosset tilberedt mad ned. Men har fornyeligt for at vide at det ikke er godt? Man mister noget næring?? Eller hva? :-)
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Jonas, Uden at være ekspert på området, så tror jeg faktisk, det forholder sig omvendt. F.eks indeholder frosne grøntsager væsentligt mere næring end ferske grøntsager, da de bliver frosset ned nærmest med det samme, hvor ferske grøntsager lider under lang transporttid og måske flere dage i hhv butikker og køleskab. Så fryser du dine madvarer ned umiddelbart efter tilberedning mener jeg ikke, de mister noget næring. Hilsen Sanne
 
26. April 2015 21:23 Jonas siger:
By the way... Min søs bekræftede din teori om de frosne grøntsager! ;-)
 
26. April 2015 21:23 Sanne siger:
Hej Jonas, Det var godt :) Hilsen Sanne
 

Gratis Slankeskole

Køb e-bogen

Få inspiration til slankekuren. Køb vores e-bog her. Den koster kun 50 Kr.

Annonce

Denne side bruger Cookies. Ved at fortsætte på siden accepterer du cookies. Cookies bliver brugt til at give dig en bedre oplevelse her på siden, samt til statistik.