Effektiv slankekur
Sanne 4/26/2015 9:23:13 PM

Min personlige historie - uge 2

Hej igen! :)

 

Så blev det tid til at fortælle om min 2. uge på kur. Siden sidst er det ikke gået helt vildt godt :/ Jeg er kommet til at snyde lidt for meget. Eller, faktisk har jeg ikke snydt mange gange, men det jeg har snydt med har været dumt og for meget.

Problemet var, at jeg havde købt for meget ind til snydedag i lørdags. Jeg havde købt 3 forskellige oste (Camembert, Port salute og en Gauda med chili) og som enhver nok kan regne ud, så kan man ikke spise alle dem, ene mand på 1 måltid. Så det resulterede i, at jeg havde en del tilbage. Planen var faktisk at spise resten som snacks i løbet af lørdag aften, men efter en hektisk dag, var jeg så smadret at jeg faldt i søvn på sofaen klokken 21, så der var ikke meget tid til snacks. Desværre! Men det resulterede så i, at jeg mandag morgen kom i tanker om at jeg havde ostene til at ligge, og 10 minutter senere var de skåret fint ud, lagt på kiks og jeg var klar til at spise! Jeg nød det(!), men 5 minutter efter jeg var færdig fortrød jeg! Men hvad kan jeg så lære af det? For det første skal jeg lade være med at købe mere ind, end jeg ved jeg kan spise på et måltid! For det andet ville det bedste nok være at smide resterne ud, så de ikke ligger og frister. Men liige med oste synes jeg det er for dyrt bare at smide ud (for ikke at tale om madspild!) så for eftertiden, vil jeg nøjes med at købe det ind, som jeg kan regne ud at jeg kan spise i løbet af dagen! Men derudover er der en ting jeg er blevet bedre til siden sidst! Jeg har formået at spise mere end 1 slags mad i løbet af ugen! Den har blandt andet stået på:

Tomat, linser og æg til morgenmad

Chiligryde med grøntsagsstænger

Tomat/linsesuppe med kylling

Wokgryde med kylling, grøntsager og linser.

Det jeg gjorde for at lave lidt forskelligt mad var, at jeg satte mig ned og læste opskrifterne her på siden igennem, og fandt frem til dem der er noget for mig. Jeg skrev ingredienserne til dem allesammen ned, gik på indkøb og kom hjem med 2 bæreposer fyldt med kød og grøntsager. Det var en dejlig følelse, for da vidste jeg, at jeg nu havde alt hvad jeg skulle bruge for at spise lidt mere varieret. Faktisk er der ingen af disse opskrifter som tog helt vildt lang tid at lave, så derfor lavede jeg dem bare, når jeg skulle have noget mad. (Jeg tilpassede dog opskrifterne så de passede lidt mere til mig, men ingredienserne i opskrifterne svarer til det jeg har spist) Det jeg så derefter gjorde var, at hælde den portion op som jeg skulle have, hældte en portion mere op i en bøtte og satte i køleren, og resten hældte jeg op i portioner og så i fryseren med det. Så har jeg også altid noget jeg kan tage op af fryseren, hvis jeg har en travl dag. Efter 3 dage med madlavning og samme procedure med at fryse det ned, så har jeg pludselig forskellige retter at spise af hver dag. Smart! Derudover har jeg altid en gryde med kogte linser i køleskabet. På den måde har jeg hele tiden noget at spise, og hvis det lige skal gå rigtig hurtigt, så kan jeg altid hurtigt spise nogle linser og en tomat. Det bedste ville nok være også at have noget færdigt kød liggende, som jeg så kan spise med, men det er ikke rigtig lykkedes mig i denne uge :/

Hvis der er nogen af jer der sidder og tænker på hvor meget jeg mon så får at spise pr måltid, så kan jeg fortælle at jeg ikke spiser mere end hvad der kan være i en (meget) dyb tallerken. Mit bud er, at jeg spiser ca 4 dl mad pr måltid. Jeg står ikke og vejer maden, men ser på mængden af kød, linser og grøntsager og tjekker at de er ca lige store og bruger ellers min sunde fornuft :) Men her er mit vægt/madskema for de sidste 6 dage så:

Nogle helt tydelige ting i skemaet er, at jeg efter at have spist usundt ikke rigtig er sulten (tænker her på søndag og mandag morgen). Om det er fordi jeg rent faktisk ikke er sulten, eller fordi jeg har dårlig samvittighed ved jeg faktisk ikke, men jeg kan forestille mig at det er lidt en blanding. Derudover har jeg været god til at få linser til hvert måltid, og det har jeg kunnet mærke. Jeg har slet ikke været sulten imellem de 3 hovedmåltider - men om aftenen har jeg stadig lidt svært ved at lade være med at gumle. Men søndag aften besluttede jeg mig for, at det skulle være slut med frugt også, så jeg spiste det sidste jeg have (i stedet for bare at smide det ud - ork!) og lavede noget friskpresset juice. Men ellers synes jeg at alt er gået efter planen. Bemærk dog, at det ikke er røget mere end 500 gram alt i alt siden jeg skrev sidst. Men de oste mandag morgen har vist godt nok lige fået sat sig godt fast og så mangler der jo også lige en dag mere i forhold til sidste uge. Læg også mærke til, at der virkelig sætter sig nogle kilo på mig efter snydedag. Sådan har det altid været. Om det er væske i kroppen eller simpelthen fordi at al den tunge mad ikke har forladt min krop endnu ved jeg ikke, men jeg synes desværre det så er som om at jeg ikke helt taber mig pga. snydedag, men jeg giver det lige et par uger mere med snydedag og ellers må jeg jo se om jeg kan gøre noget andet :) (dog elsker jeg at man kan være på kur og så alligevel spise det man har lyst til i løbet af en dag, så ved ikke helt om jeg kan undvære snydedag :P )

Af motion sker der ikke så meget. Jeg cykler stadig alle de steder hen, hvor jeg kan komme afsted med det i min travle hverdag (også selvom det sner), men ellers har jeg en hulahopring som jeg "leger" med et par gange om dagen og derudover spiller jeg noget bordtennis med min kæreste herhjemme (Det fik vi i julegave - fantastisk!) - og i kan jo se på billedet at den er god nok at jeg spiller ;) Men udover alt det med mad, motion og vægt, så kan jeg fortælle at jeg har fået mig endnu et delmål! Jeg har kæmpet med min kæreste siden "Movember" om at han skal have barberet sit skæg af. Men han har en ide om, at han synes det er smart. Men nu har han sagt, at når jeg er nede på 90 kg. så barberer han det af! Nøj hvor jeg glæder mig! Hehe. Der er efterhånden mange motivationsfaktorer for at være på kur! :)

Relaterede Links fra artiklen
Sanne

Hej, jeg hedder Sanne og er indehaver af effektivkur.dk. Efter at have lidt af overvægt, stress og generelt haft dårlige vaner i en lang årrække, er jeg begyndt at interessere mig for sundhed. Jeg vil utrolig gerne hjælpe andre i samme situation og har derfor startet effektivkur.dk, hvor jeg håber folk kan finde inspiration, motivation og gode råd til at komme de overflødige kilo til livs. |

Kommentarer

Navn

E-Mail (vises ikke)
Kommentar

Giv mig besked om nye kommentarer via e-mail

Gratis Slankeskole

Køb e-bogen

Få inspiration til slankekuren. Køb vores e-bog her. Den koster kun 50 Kr.

Annonce

Denne side bruger Cookies. Ved at fortsætte på siden accepterer du cookies. Cookies bliver brugt til at give dig en bedre oplevelse her på siden, samt til statistik.