Effektiv slankekur
Sanne 4/26/2015 9:23:28 PM

Hvordan fordeler jeg fastedagene på 5:2 kuren?

Hvis du er i tvivl om hvordan du skal fordele dine fastedage på 5:2 kuren, hvornår du skal spise og hvornår du skal faste. Så skal du læse med her. Det nemmeste, og det er nemmest at styre hvis du er helt ny til denne slankekur er at adskille dagene, således at du eksempelvis faster mandag og onsdag og så spiser normalt de andre dage.

Det kan også sagtens være tirsdag og torsdag du faster. Denne slankekur er så fleksibel at du helt selv kan bestemme.

Der er som sådan ikke noget der forbyder dig at have de to dage lige efter hinanden, men det kan godt være en prøvelse at starte på anden dag af fasten, på tom mave. Det kan være at man kan gøre dette efter noget tid. Ellers vil jeg fraråde dette hvis man starter ud på denne slankekur.

Der behøver heller ikke være et fast skema, skal man fejre fødselsdag en torsdag kan man flytte sin fastedag til om fredagen. Dette er en af de ting som gør denne slankekur meget fleksibel.

Samtidig er denne fleksibilitet en af de ting ved denne slankekur som gør at mange mennesker vælger den, da de kan få den indpasset i deres normale liv uden at skulle lave en masse om. Dette er en af de vigtigste faktorer til at få succes med denne slankekur.

Hvis ikke du har nogle problemer med at faste og gerne vil tabe dig hurtigere er det en mulighed at faste 3 dage om ugen og så spise normalt de resterende 4 dage (dvs. en 4:3 model). De samme regler gælder for at planlægge sine normale og sine faste-dage – jeg vil igen anbefale at man ikke tager alle sine faste-dage i træk.

Et andet fænomen som kommer lidt i kølvandet på denne slankekur er det man på engelsk kalder ”Alternate Day Fasting (ADF)”, den danske oversættelser vil nok være noget i retning af ”hver anden dag fastende” det vil sige at man faster hver anden dag. Dvs. spiser normalt en dag, faster næste dag osv.

Fra 5:2 til 6:1

Som jeg også tidligere har skrevet, så er det med 5:2 kuren ikke noget fast, det er blot den model der tiltaler flest mennesker, da den har et tilpas vægttab samtidig med at man ikke sulter.

Hvis man gerne vil have nogle af fordelene ved at faste uden nødvendigvis at tabe sig så meget, så er det måske interessant at kigge på en 6:1 model. Det vil sige at man spiser normalt 6 ud af ugens 7 dage, og den sidste dag faster man så. Det giver et mindre vægttab, men stadig de andre fordele ved at faste. Hvis du er nået til et sted i din slankekur, hvor du har opnået den vægt du gerne ville have, så kan 6:1 modellen også være en løsning for dig, eller som en form for nedtrapning til en normal kost. Det vil hurtigt kunne ses på vægten, hvis ikke man har lært at spise fornuftigt i den mellemliggende periode.

Relaterede Links fra artiklen
Sanne

Hej, jeg hedder Sanne og er indehaver af effektivkur.dk. Efter at have lidt af overvægt, stress og generelt haft dårlige vaner i en lang årrække, er jeg begyndt at interessere mig for sundhed. Jeg vil utrolig gerne hjælpe andre i samme situation og har derfor startet effektivkur.dk, hvor jeg håber folk kan finde inspiration, motivation og gode råd til at komme de overflødige kilo til livs. |

Kommentarer

Navn

E-Mail (vises ikke)
Kommentar

Giv mig besked om nye kommentarer via e-mail

Gratis Slankeskole

Køb e-bogen

Få inspiration til slankekuren. Køb vores e-bog her. Den koster kun 50 Kr.

Annonce

Denne side bruger Cookies. Ved at fortsætte på siden accepterer du cookies. Cookies bliver brugt til at give dig en bedre oplevelse her på siden, samt til statistik.