Effektiv slankekur
Sanne 4/26/2015 9:23:28 PM

Fordele ved 5:2 slankekuren

Der er mange fordele ved at følge 5:2 slankekuren. En af disse fordele er at man taber sig. Men der er meget mere at komme efter i 5:2 slankekuren. Læs mere her om hvad disse fordele er.

Der er flere fordele ved at følge denne slankekur. Generelt set har mennesket ikke altid haft mulighed for at blive mæt. For tusindvis af år siden var man meget mere påvirkelig af miljøet og om der var dyr og planter man kunne spise. Det var ikke altid man fik mad og den mad man fik var ikke altid af den bedste kvalitet.

Selvom det kan lyde helt forfærdeligt for vores forfædre, og meget langt fra hvor vi er i dag, er der dog også nogle fordele ved at være sulten. Når kroppen har vænnet sig til at være sulten, så er den meget mere opmærksom og du vil opleve at have mere energi, da kroppen har gjort dig klar til at jage og finde mad. Dette var helt klart et behov for vores forfædre, da man ikke ville have holdt ret længe i urtiden, hvis man blev træt og sløv af at være sulten - så var man blevet i stenhulen og synet hen og vi, som race, ville ikke have overlevet ret længe.

Som et moderne menneske oplever vi typisk ikke denne sult, da vi altid kan gå ned i supermarkedet og køber noget forarbejdet mad, med en masse kalorier i, som vi nemt kan spise. Vi oplever ikke at skulle kæmpe for maden og have dage, hvor jagten er fejlet og man derfor ikke har mad nok til at brødføde sig selv og sin familie.

En af fordelene ved 5:2 slankekuren er at man oplever at blive mere frisk og få mere energi (den energi man får når man er sulten). Denne fornemmelse er selvforstærkende, da den giver lyst til mere, og inden man får set sig om er man ved at spise sundt og dyrke motion og 5:2 slankekuren er blevet en livsstil.

Som et moderne menneske kan dette være en helt ny og fantastisk følelse af energi som suser gennem hele kroppen. Dette også selvom den følelse er et urinstinkt som ligger dybt begravet i vores krop.

Fleksibiliteten til at leve normalt

En anden fordel ved slankekuren er dens fleksibilitet, det betyder mange gange at hvis man som familie ikke kan tage hensyn til at forældrene er på slankekur, mens børnene ikke er på slankekur. 5:2 slankekuren er nem at tilpasse dette, da man i 5 aftener kan spise almindelig mad og de 2 andre laver man som forælder maden, men spiser kun meget lidt eller faster helt.

Ved at have dette fleksible system går også at man kan tage på restaurant med kæresten, tage til familiemiddag osv. uden at det skal ødelægge slankekuren eller det sociale liv man har.

Ved andre traditionelle slankekure handler det meget om at veje sin mad og tælle kalorier. Denne mikro-kontrol af sin mad er både tidskrævende og kedelig. Desværre giver den dig også en besættelse af den mad du spiser og det er bestemt ikke sundt. Mad og det at spise er godt og naturligt og det skal det fortsætte med at være.

Denne slankekur giver dig frihed til at leve dit liv og passe slankekuren ind i dette, i stedet for at slankekuren dikterer hvordan du skal leve dit liv. Til at starte med virker det uoverskueligt at skulle faste to dage om ugen, men man vænner sig hurtigt til det – og til sidst er det meget naturligt med denne rytme.

Relaterede Links fra artiklen
Sanne

Hej, jeg hedder Sanne og er indehaver af effektivkur.dk. Efter at have lidt af overvægt, stress og generelt haft dårlige vaner i en lang årrække, er jeg begyndt at interessere mig for sundhed. Jeg vil utrolig gerne hjælpe andre i samme situation og har derfor startet effektivkur.dk, hvor jeg håber folk kan finde inspiration, motivation og gode råd til at komme de overflødige kilo til livs. |

Kommentarer

Navn

E-Mail (vises ikke)
Kommentar

Giv mig besked om nye kommentarer via e-mail
26. April 2015 21:23 Marcus siger:
Dejligt med lidt hjælp - tak skal du have for det
 
6. March 2016 18:59 Dorte siger:
Hej Sanne. 1000 Tak for din gode side! Jeg blev anbefalet 5-2 kuren og "faster" for første gang idag. Iflg lægen, der anbefalede mig kuren, må man KUN spise salat på fastedagene, men jeg har fulgt, hvad jeg har opfattet fra bl.a. din side: - At man må spise forskelligt - ialt 500 kalorier? ER DET IKKE KORREKT? Jeg har fulgt denne tabel: http://kalorietabel.dk/ og spist/tænkt at spise lidt mager A38, pære, melon, jordbær, gryn, æg, salat, spidskål, squash, radise, agurk, tomat, torsk, rejer - ialt 500 kalorier + vand og te. ER DET OK? Du skriver TO små måltider, men jeg har fordelt det over 3-4 mini-måltider. ER DET OK? - Håber du kan finde tid til at svare mig... På forhånd mange tak! Kh Dorte
 

Gratis Slankeskole

Køb e-bogen

Få inspiration til slankekuren. Køb vores e-bog her. Den koster kun 50 Kr.

Annonce

Denne side bruger Cookies. Ved at fortsætte på siden accepterer du cookies. Cookies bliver brugt til at give dig en bedre oplevelse her på siden, samt til statistik.